A gyermeknevelés egy komoly és felelősségteljes munka. A gyermek teljes világképét meghatározza, hogy az első 7 évében milyen benyomások érik őt és édesanyját. Ugyanis az úgy nevezett lelki köldökzsinór több éven keresztül fennmarad. Az első 3 év a formálódás periódusa, amikor leginkább befolyásolhatjuk csemeténk veleszületett hajlamait. Sokan úgy vélik, a gének és környezetünk együttesen alakítják személyiségünket. Azonban a legtöbb szülő el tudja mondani, hogy az újszülött valójában már első naptól kezdve önálló akarattal, érzelmi világgal rendelkezik. A jellemek közötti különbség tehát már egész kiskorban megmutatkozik.
A születési képlet alapján
megismerhetjük gyermekünk jellemét, lelkivilágát, rejtett
érzéseit és gondolkodásmódját is. Csillagjegye mellett látható,
hogy a kis személyiség milyen képet mutat magáról a külvilág
felé, milyen érzelmi gondoskodást igényel és milyen küldetéssel
érkezett közénk. Kisbabák esetében megvizsgáljuk a
szeretetnyelvet, amit születése pillanatától használ; testi
erőnlétét, illetve hogy mennyire könnyen ingerelhető a kis
idegrendszere. Az elemzés során kiderül, milyen reakciókat
várhatunk tőle idegen helyzetekben, milyen gyors a fejlődési
ritmusa és mikor válik elég erőssé ahhoz, hogy egy családon
kívüli közösséghez is alkalmazkodjon (például bölcsiben,
oviban, mikor várható az iskolaérettség, mikor érdemes
elkezdenie a sportot vagy a nyelvtanulást).
Ha megértjük kis törpénket, akkor
könnyebben tudunk alkalmazkodni hozzá. Jobban ráérzünk, hogyan
bánjunk vele nehezebb időszakaiban, mint a fejlődési fázisok, a
dackorszak, a kamaszkor stb. Például már egész kicsi korban
előfordulhat, hogy a szülők karaktere vagy gyermeknevelési
eszközkészlete nem egyezik meg a gyermek „alapkívánalmaival”.
Például ha az Anyuka személyiségében a levegősség
(szabadságvágy) dominál, de a Baba lelke viszont a testi
közelséget, a simogatást, az ölelgetést igényli, akkor egy
olyan kereslet-kínálat találkozik, melyet csak tudatos
rádolgozással lehet kiegyenlíteni.
Iskoláskorú gyerekek és kamaszok esetében már csak a következő
fokozatot vizsgáljuk: a motivációt, hogy melyek azok a tényezők,
melyek a fiatal személyiségben a pozitív és negatív érzéseket,
cselekedeteket generálják. Átbeszéljük készségeit valamint
azokat a területeket, melyekhez kiemelt affinitása van; illetve ha
vannak, akkor a tanulmányokkal kapcsolatos konkrét problémákat.
Ezek által választ kaphatsz a hivatással, kommunikációs
képességekkel, társas viszonyokkal kapcsolatos kérdésekre,
illetve arra, hogy milyen viselkedés, együttműködés várható a
gyermektől a szülőkkel és testvéreivel szemben.
Az asztrológiai pszichológia tehát
segítséget nyújthat, hogy átlássuk a nevelés teljes folyamatát.
Átfogó képet ad arról, hogy milyen erősségekkel és
lehetőségekkel rendelkezik gyermekünk. Illetve, hogy növekedése
során mely tulajdonságain kell neki segítenünk felülkerekedni.
Az elemzés útmutatást ad, hogyan lehetünk a legjobb szülők a
saját csemeténk számára, hogy hogyan tudunk az ő
érzelmi világának nyelvén hozzászólni.
Fontos, hogy az asztrológiai elemzés
nem határozza meg előre sorsunkat, hanem inkább a jövőbeli
lehetőségeket jellemzi. Segít, hogy felkészüljünk, merre
orientáljuk gyermekünket és abban, hogy tudatosan kísérhessük
őt végig fejlődési útján.
"Gyermekeitek nem a ti gyermekeitek.
Ők az Élet önmaga iránti vágyakozásának fiai és leányai.
Általatok érkeznek, (...)
És bár véletek vannak, nem birtokaitok.
Adhattok nekik szeretetet, de gondolataitokat nem adhatjátok.
Mert nekik saját gondolataik vannak. (...)
Ne próbáljátok őket olyanná tenni, mint ti vagytok.
Mert az élet sem visszafelé nem halad,
sem a tegnapban meg nem reked."
Idézet K. Gibran: A próféta c. művéből
Szeretettel:
Sebestyén Ági
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése